Προηγείται η προετοιμασία των παιδιών με τα “Κρουστά στον κύκλο”.
Αφού πάρουμε θέσεις στον κύκλο και 3-4 οργανάκια κοντά μας, δίνουμε οδηγίες στα παιδιά:
Το παιχνίδι είναι παρόμοιο με το “χαλασμένο τηλέφωνο” ή “σπασμένο τηλέφωνο” που παίζουμε λέγοντας μια λέξη στο αυτί του επόμενου, και αυτός στον επόμενο, μέχρι που ο τελευταίος φωνάζει δυνατά τη λέξη που έφτασε στ’ αυτιά του.
Με ένα κρουστό οργανάκι θα παίξουμε το ίδιο, αλλά αυτός που θα “μιλά” θα είναι το οργανάκι. Είναι σημαντικό όποιος λέει κάθε φορά την λέξη να απευθύνεται στον διπλανό του γυρνώντας προς το μέρος του και ίσως κοιτώντας τον.
Ξεκινά ο δάσκαλος με το όνομα π.χ. ενός ζώου, όπως πε-τα-λού-δα. Τα χείλη λένε το όνομα, αλλά η φωνή βγαίνει μόνο από το μουσικό όργανο. Τα παιδιά μπορούν να υποθέσουν στα χείλη του τη λέξη, αλλά ο ήχος βγαίνει μόνο από το όργανο ρυθμικά, σε τέσσερα χτυπήματα. Το επόμενο παιδί παίρνει το μουσικό όργανο και επαναλαμβάνει με τον ίδιο τρόπο στον επόμενο, κ.ο.κ. Αν στην πορεία χαθούν τα χείλη δεν μας απασχολεί.
Μας να ακολουθήσουν τα παιδιά την ροή του κύκλου παίρνοντας και δίνοντας χωρίς καθυστέρηση, και όχι τόσο να μεταφερθεί τέλεια η λέξη από παιδί σε παιδί. Το να βάζουμε τη λέξη στα χείλη μας χωρίς ήχο είναι μεγάλη βοήθεια για να συντονιστούν τα χέρια στον ρυθμό.
Στο τέλος παίζουμε όλοι δυνατά την αρχική λέξη με παλαμάκια αντί για όργανο. Δεν ζητάμε την λέξη αυτή καθαυτή (π.χ. πε-τα-λού-δα) μόνο τα 4 χτυπήματα με τα οποία ξεκίνησε ο πρώτος στον κύκλο.
Θα παρατηρήσετε πως ενώ η λέξη θα αλλοιωθεί από κάποια παιδιά, θα επανέλθει από κάποια άλλα.
Με αυτό το παιχνίδι έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ποια παιδιά θα δυσκολευτούν, και ποια θα επαναφέρουν τη σωστή λέξη στον κύκλο, που σημαίνει πως ήταν συγκεντρωμένα από την αρχή και έχουν την ικανότητα να θυμούνται ακόμα το αρχικό χτύπημα. Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν αυτά τα παιδιά δείχνουν σταθερά αντίστοιχη συμπεριφορά και σε άλλες δραστηριότητες, οπότε θα ξέρουμε ποια θα χρειαστούν περισσότερη βοήθεια και σε ποια μπορούμε να βασιστούμε π.χ. σε ομαδικές εργασίες.
Καλή διασκέδαση!