Τέταρτα και όγδοα παίρνουν θέση στις γραμμές και στα διαστήματα, αποκτούν φωνή και γίνοντα τραγούδια – ή μήπως τα τραγούδια τελικά βρίσκουν τη θέση τους στο πεντάγραμμο; Η Ντόλα καλεί μικρούς και μεγάλους μουσικόφιλους για να μας τα εξηγήσει όλα!
Το μουσικό αλφάβητο είναι πολύ χρήσιμο για να καταγράφουμε αλλά και να κατανοούμε καλύτερα το μουσικό κείμενο.
Όπως μέσα από τα γράμματα της γλώσσας και τα βιβλία έρχεται η γνώση αλλά και η ψυχαγωγία, έτσι και οι νότες έχουν πολλά να μας αποκαλύψουν για τον κόσμο της μουσικής.
Η σειρά των βίντεο “Η Ντόλα και η παρέα της στο πεντάγραμμο” ακολουθεί, μαζί με τη φωνή της Γιώτας Τηγανούρια, τα βήματα των βιβλίων Μέσα απ’το τραγούδι, στις σελίδες του οποίου χέρι-χέρι βαδίζουν τα τραγούδια με τους μουσικούς φθόγγους.
Στόχος της σειράς είναι όχι μόνο να παρακολουθήσουν οι μαθητές, αλλά να προτείνει σε όποιον διδάσκει έναν τρόπο χρήσης του βιβλίου.
Η Ντόλα και η παρέα της στο πεντάγραμμο – “Τέταρτο (τα) και όγδοα (τι-τι)”
Οι δύο βασικές ρυθμικές αξίες που μαθαίνουμε πάνω στον παλμό είναι τα τέταρτα και τα όγδοα. Τα παιδιά τα μαθαίνουν μέσω της μίμησης, και στη συνέχεια μπορούν να αναγνωρίσουν ρυθμικές φράσεις ή να τις αναπαράγουν με παλαμάκια ή κρουστά οργανάκια. Σε αυτό το στάδιο είναι σημαντικό να προφέρουν τις ρυθμικές συλλαβές δυνατά ή εσωτερικά (από μέσα τους). Παράλληλα ξεκινούν να τα σχεδιάζουν κάνοντας το πρώτο βήμα στη μουσική γραφή.