Μι Σολ Λα: Τα πρώτα μου τραγούδια

Τρεις νοτούλες, μια ντουζίνα παιδικά τραγούδια!

Απλά τραγουδήστε με “λα λα λα….” τη μελωδία της “Μικρής Ελένης” στα παιδιά και ρωτήστε τους ποιο τραγούδι είναι. Θα πάρετε πολλές απαντήσεις, όπως: “Γύρω γύρω όλοι”, “Ανεβαίνω στη μηλιά”, “Φεγγαράκι μου λαμπρό”, “Η Μικρή Ελένη”, και πάει λέγοντας.

Σε όλο τον κόσμο η πλειοψηφία των πρώτων τραγουδιών που θα σχηματιστούν από την παιδική φωνή βασίζεται στο σχήμα (μόρφημα) των τριών αυτών νοτών. Είναι το πιο οικείο άκουσμα για τα νήπια και τα μικρά παιδιά, αναγνωρίσιμο από όλους τους μικρούς φίλους.

Μαζί με την πεντατονική, αυτές οι τρεις νότες προσφέρονται για να παίξει κανείς πολύ εύκολα μια γνωστή μελωδία σε ένα μουσικό όργανο (μεταλλόφωνο, πιάνο/αρμόνιο, φλογέρα).

Τραγούδια

Στις σελίδες 20-30 του Α’ μέρους του βιβλίου “Μέσα απ’ το τραγούδι” υπάρχει ένα μικρό “αφιέρωμα” στο Μι-Σολ-Λα αρκετούς τίτλους τραγουδιών. Στους παρακάτω συνδέσμους επίσης υπάρχει μια συλλογή που περιλαμβάνει κάποια από αυτά:

Άλλα παρόμοια τραγούδια:

 

Μεταλλόφωνο

Στην σελίδα του μεταλλόφωνου βρείτε τραγούδια με τις τρεις νότες Μι Σολ Λα, καθώς και με περισσότερες νότες.

ΜΕΤΑΛΛΟΦΩΝΟ: ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΜΙ-ΣΟΛ-ΛΑ

 

Νηπιαγωγείο

Η/) νηπιαγωγός που δεν έχει ιδιαίτερες μουσικές γνώσεις μπορεί εύκολα να εισάγει ένα τραγούδι στην τάξη παίζοντας στο μεταλλόφωνο.
Το μεταλλόφωνο είναι το πιο εύχρηστο μουσικό όργανο για την τάξη στην περίπτωση αυτή. Τα παιδιά αρχικά εντυπωσιάζονται, αλλά και ωφελούνται από το άκουσμά του: δάσκαλος και μαθητές μαθαίνουν να συντονίζονται στον ίδιο τόνο και σιγά-σιγά η ομάδα, με σωστή καθοδήγηση, γίνεται όλο και πιο καλλίφωνη!

Αφού μάθουν ένα τραγούδι αρκετά καλά, μπορούν να το συνοδεύσουν ρυθμικά με τα κρουστά στον κύκλο.

Δημοτικό

Στο δημοτικό σχολείο τα τραγούδια είναι από τις αγαπημένες δραστητιότητες των παιδιών. Το τετράδιο της μουσικής συνοδεύει το μάθημα και οι μικροί μουσικόφιλοι χαίρονται που μπορούν εύκολα να γράψουν τρία ολοστρόγγυλα γράμματα της μουσικής (νότες) στο πεντάγραμμο. Πρώτα μαθαίνουν τις Σολ-Μι και στην συνέχεια προσθέτουν και τη Λα.

Τα πρωτάκια/δευτεράκια στο Δημοτικό ή στο Ωδείο εύκολα θα καταφέρουν να παίξουν στο μεταλλόφωνο ένα τραγουδάκι με τις νότες αυτές.

Το πιο σημαντικό είναι πως τραγουδώντας ή παίζοντας με αυτή την γκάμα τραγουδιών, και με την καθοδήγηση του δασκάλου, τα παιδιά μαθαίνουν να τοποθετούν τη φωνή τους σε συγκεκριμένα διαστήματα. Ακόμα και παιδιά που στην αρχή της χρονιάς θα τα ακούσετε να τραγουδούν φάλτσα, στην πορεία, και επαναλαμβάνοντας τραγούδια σε αυτό το σχήμα -όχι πάντα στο ίδιο απόλυτο ύψος- συντονίζονται με την υπόλοιπη ομάδα και κάνουν μεγάλα άλματα στο κούρδισμα.

 

Leave a Reply

Close Menu